Kiedy masz już wybraną domenę i wiesz, że jest wolna, czas na jej zakup. W tym wpisie pokażę Ci, jak wygląda zakup takiej domeny w firmie OVH.
Wszystkie swoje domeny kupuję w OVH ze względu na cenę za przedłużenie, która wynosi pięćdziesiąt kilka złotych za rok. Jest to jedna z tańszych ofert na przedłużenie okresu ważności domeny. Więcej informacji o tym na co zwracać uwagę przy zakupie domeny znajdziesz w artykule Czym jest domena i dlaczego warto mieć własną.
Na stronie OVH w menu wybieramy Hosting, potem Domeny, a następnie Zarejestruj domenę.

Wpisujemy nazwę naszej domeny (koniecznie z wybraną końcówką, w tym przypadku .pl) oraz klikamy Zamów.

Jeśli przy naszej domenie jest zielona koperta to klikamy w ikonę koszyka (ovh podaje ceny netto, do których należy doliczyć 23% vatu). Z prawej strony w okienku z Twoim wyborem pojawi się nasza domena. Klikamy Kontynuuj.


Pojawi się nam możliwość dokupienia dodatkowych opcji, ale jeśli zamierzasz swoją domenę podpiąć pod hosting innego dostawcy, oba te pola pozostaw puste.

W kolejnym kroku OVH przedstawia ofertę zakupu hostingu, ale jeśli hosting masz u innego dostawcy, przechodzisz na sam dół strony. Tam jest opcja Nie potrzebuję hostingu www. Zaznaczasz i klikasz Kontyunuuj.

Na następnej stronie zobaczysz podsumowanie wszystkich zamówionych po drodze usług. W przypadku tego konkretnego zamówienia jest tylko domena. Za całość zapłacimy 12,16 zł (cena brutto za pierwszy rok, cena za przedłużenie jest wyższa i wynosi pięćdziesiąt kilka złotych – stan na październik 2019). Jeśli wszystko się zgadza kliknij Kontynuuj.

Teraz czas na logowanie do panelu klienta, jeśli masz już konto założone w OVH. Jeśli nie, to na tym etapie Kliknij Załóż konto. System poprosi cię o podanie wszelkich niezbędnych do zarejestrowania domeny danych.

OVH poprosi cię o potwierdzenie wszelkich danych kontaktowych dotyczących posiadacza domeny (czyli Twoich).

Jesteśmy prawie na końcu 🙂 Została jeszcze konieczność zapoznania się z dwoma dokumentami (oba możesz pobrać na swój dysk w formacie pdf klikając Wyświetl w formacie PDF). Są to Umowa potwierdzenia przetwarzania danych osobowych oraz Warunki ogólne rejestracji, odnawiania i transferu domen. Zaznacz checkbox o zapoznaniu się z w/w dokumentami i kliknij Kontynuuj.


Ostatnim krokiem jest zapłata. Pod poniższą informacją będziesz miała dostęp do różnych form płatności: Payu, karta oraz zwykły przelew (czasem trzeba chwilę zaczekać aż te elementy się pojawią, a czasem nawet przeglądarka zakrzyczy, że strona nie odpowiada, wtedy trzeba kliknąć Zaczekaj i powinno się wszystko poprawnie wyświetlić.

Po opłaceniu zamówienia domena pojawi się w twoim panelu klienta na liście posiadanych domen.

Powyższą instrukcję możesz obejrzeć także w formie video.